Konsultacje dotyczące statutu i ordynacji Rady Młodzieży

Ikonka zegara Konsultacje trwają
od 01.01.2022 do 10.01.2022

Cel konsultacji

Celem konsultacji jest wskazanie uwag do poniższego STATUTU i ORDYNACJI dotyczącej tworzącej się Rady Młodzieży

Jednostka odpowiedzialna

Referat Promocji i Współpracy Urzędu Miejskiego

Opis konsultacji

 Na uwagi czekamy do 10 stycznia 2022 roku 



 


ORDYNACJA WYBORCZA DO MŁODZIEŻOWEJ RADY MIEJSKIEJ W LIDZBARKU WARMIŃSKIM


 


§ 1. Ordynacja wyborcza określa zasady i tryb wyboru Radnych do Młodzieżowej Rady Miejskiej w Lidzbarku Warmińskim.


 


§ 2. 1. Młodzieżowa Rada Miejska wybierana jest spośród kandydatów zgłoszonych do Burmistrza Lidzbarka Warmińskiego przez Dyrektorów Szkół funkcjonujących na terenie Gminy Miejskiej Lidzbark Warmiński. Prawo zgłoszenia kandydata do Rady ma także grupa co najmniej 10 osób – mieszkańców Lidzbarka Warmińskiego i osób pobierających naukę w szkołach funkcjonujących na terenie miasta Lidzbarka Warmińskiego, które ukończyły 14 lat i nie przekroczyły 19 roku życia.


 


2.     Radnym może zostać mieszkaniec Lidzbarka Warmińskiego oraz osoba pobierająca naukę w szkole funkcjonującej na terenie Lidzbarka Warmińskiego, która w dniu zgłoszenia kandydatury ukończyła 14 lat i nie przekroczyła 19 roku życia.


3.    Burmistrz Lidzbarka Warmińskiego ogłasza wybory do Rady, określa wzory formularza zgłoszeniowego i karty do głosowania, wzór ustala terminy zgłaszania kandydatów do Rady oraz termin wyborów w drodze zarządzenia. Zarządzenie w tej sprawie podaje się do publicznej wiadomości poprzez ogłoszenie w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Miejskiej Lidzbark Warmiński, stronie internetowej https://bip.lidzbarkw.pl, tablicy informacyjnej Urzędu Miejskiego w Lidzbarku Warmińskim oraz na tablicach informacyjnych Szkół funkcjonujących na terenie Lidzbarka Warmińskiego.


 


 


§ 3. 1. Zgłoszenie kandydata do Rady następuje poprzez przedłożenie do Urzędu Miejskiego w Lidzbarku Warmińskim bezpośrednio lub za pośrednictwem Dyrektora Szkoły zlokalizowanej na terenie Lidzbarka Warmińskiego wypełnionego formularza zgłoszeniowego.


2.  Do formularza zgłoszeniowego, o którym mowa w ust. 1 należy dołączyć:


 


a)  oświadczenie o wyrażeniu przez kandydata zgody na kandydowanie do Rady,


b)  oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby związane z procedurą przeprowadzenia naboru do Rady oraz uczestniczeniem w pracach Rady,


c)  zgodę rodzica lub opiekuna prawnego na kandydowanie oraz udział w pracach Rady.


d)  w przypadku kandydatów zgłaszanych przez grupę co najmniej 10 osób  – listę osób popierających kandydata.


 


 


3.  Zgłoszenia kandydatów podlegają weryfikacji formalnej przez Burmistrza Lidzbarka Warmińskiego.


 


4.    Zgłoszenia, które nie spełniają kryteriów określonych w § 2 ust. 2 lub złożone po terminie określonym w zarządzeniu nie podlegają rozpatrzeniu.


 


5. Lista kandydatów do Rady zostaje opublikowana w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Miejskiej Lidzbark Warmiński, na stronie internetowej oraz na tablicach informacyjnych Szkół funkcjonujących na terenie Lidzbarka Warmińskiego w terminie 7 dni po zakończeniu zgłaszania kandydatur na radnych.


 


 


§ 4. 1. W przypadku, gdy liczba zgłoszonych kandydatów wynosi 15 osób, wszyscy zgłoszeni kandydaci obejmują mandat członka Rady.


 


2.   W przypadku, gdy liczba zgłoszonych kandydatów jest niższa niż 15, Burmistrz Lidzbarka Warmińskiego wyznacza dodatkowy termin zgłaszania kandydatów do Rady. Procedura jest powtarzana, aż do wyłonienia 15 członków Rady.




 


 3.   W przypadkach określonych w ust. 1 i 2, Burmistrz Lidzbarka Warmińskiego ogłasza skład osobowy Rady w drodze Zarządzenia w terminie 7 dni od dnia, w którym upłynął termin zgłaszania kandydatów. Przepisów § 5 ust. 5 oraz § 7 - § 9 nie stosuje się.


 


 


§ 5. 1. W przypadku gdy liczba kandydatów na radnych jest wyższa niż 15 wybory do Rady odbywają się w Szkołach zlokalizowanych na terenie Lidzbarka Warmińskiego , spośród zgłoszonych kandydatów, którzy spełniają kryteria określone w ust. 2 i których zgłoszenia były kompletne i prawidłowe.


 


2.   Za przeprowadzenie wyborów odpowiada Dyrektor oraz komisja powołana przez samorząd szkolny zwana dalej „Komisją”. Komisja przygotowuje karty do głosowania opieczętowane pieczątką szkoły.


 


3.    W wyborach może głosować mieszkaniec  lub osoba pobierająca naukę w szkole funkcjonującej na terenie Lidzbarka Warmińskiego, która w dniu wyborów ukończyła 14 lat i nie przekroczyła 19 roku życia.


4.    Ustala się następujące okręgi wyborcze do przeprowadzenia wyborów do Młodzieżowej Rady Miejskiej w Lidzbarku Warmińskim:


 


a)   Okręg Nr 1 – Katolickie Liceum Ogólnokształcące w Lidzbarku Warmińskim,


b)  Okręg Nr 2 – Zespół Szkół Ogólnokształcących im .Kazimierza  Jagiellończyka w Lidzbarku Warmińskim,


c)   Okręg Nr 3 – Zespół Szkół Zawodowych im. St. Staszica w Lidzbarku Warmińskim,


d)  Okręg Nr 4 – Zespół Szkół i Placówek Oświatowych w Lidzbarku Warmińskim,


e)   Okręg Nr 5 -  Szkoła Podstawowa Nr 3 w Lidzbarku Warmińskim.


 


5.  Uprawnieni do głosowania, którzy nie pobierają nauki w żadnej ze Szkół zlokalizowanych na terenie Lidzbarka Warmińskiego głosują w Szkole Podstawowej Nr 3 w Lidzbarku Warmińskim.


 


§ 6. 1. Wybory do Młodzieżowej Rady Miejskiej w Lidzbarku Warmińskim są równe, bezpośrednie, powszechne, większościowe oraz odbywają się w głosowaniu tajnym.


 


2.  Każdy uczestnik może oddać ważny głos maksymalnie na 3 kandydatów do Rady.


 


 


3.      Głos oddaje się na karcie do głosowania   przygotowanej   zgodnie z wzorem   określonym przez Burmistrza Lidzbarka Warmińskiego.


 


4.   Głos oddaje się poprzez wrzucenie karty do głosowania do specjalnie przygotowanej i zalakowanej urny wyborczej.


 


5.   Głosujący jest zobowiązany do potwierdzenia udziału w głosowaniu poprzez złożenie podpisu na liście głosujących.


 


§ 7. 1. Do Rady wybranych zostaje 15 kandydatów, którzy otrzymali w głosowaniu największą liczbę głosów.


 


2.   W przypadku, gdy liczba członków do Rady wybranych w głosowaniu jest niższa niż 15, Burmistrz Lidzbarka Warmińskiego zarządza ponowne głosowanie spośród pozostałych kandydatów.


3.   W przypadku, gdy dwóch albo więcej kandydatów otrzyma tą sama ilość głosów, przy czym liczba członków Rady przekroczyłaby 15 radnych, Burmistrz Lidzbarka Warmińskiego zarządza przeprowadzenie dodatkowego  głosowania w celu wyłonienia brakujących kandydatów.


4.  Komisja Wyborcza sporządza protokół z przebiegu wyborów i liczenia głosów, który wraz z kartami do głosowania oraz listami osób głosujących stanowi dokumentację potwierdzającą ważność wyborów.



 


5.  Dyrektor szkoły przekazuje protokół z wynikami wyborów, kartami do głosowania i listą głosujących Burmistrzowi Lidzbarka Warmińskiego, najpóźniej do 7 dni od daty wyborów.


 


6.   Burmistrz Lidzbarka Warmińskiego w drodze Zarządzenia, ogłasza skład osobowy Rady uwzględniając ilość głosów uzyskanych przez poszczególnych kandydatów.


 


 


§ 8. 1 W przypadkach określonych w § 15 i 16 Statutu Młodzieżowej Rady Miejskiej w Lidzbarku Warmińskim Burmistrz Lidzbarka Warmińskiego ogłasza wybory uzupełniające do Młodzieżowej Rady Miejskiej w Lidzbarku Warmińskim na zasadach określonych w niniejszej ordynacji wyborczej. Wyborów uzupełniających nie przeprowadza się gdy  do końca kadencji pozostało mniej niż 6 miesięcy.


 


§ 9. Zmiany w ordynacji wyborczej dokonywane są w trybie jej nadania. Młodzieżowa Rada Miejska może wnioskować o dokonanie zmian w ordynacji.


 


 

Załączniki

Ikonka zegara

Konsultacje trwają
od 01.01.2022 do 10.01.2022


Ikonka zegara

Konsultacje trwają
od 01.01.2022
do 10.01.2022


Podziel się